מזל טוב, החלטת לפתוח אתר ברשת ה-onion, הינה איך תעשה זאת

רשת האוניון, המכונה לעתים קרובות הדארקנט, מספקת פלטפורמה לפרסום אנונימי באינטרנט, תוך שימוש ברשת Tor (The Onion Router) כדי להבטיח פרטיות ואנונימיות הן למשתמשים והן לספקי השירות. הקמת אתר אינטרנט ברשת זו כרוכה ביצירת שירות נסתר, אשר נגיש רק דרך רשת Tor ומזוהה באמצעות כתובת .onion ייחודית. מדריך זה מיועד לספק תהליך מפורט, צעד אחר צעד, להשקת אתר אינטרנט פשוט ברשת האוניון באמצעות שרת לינוקס.

חשיבות האנונימיות והפרטיות גדלה משמעותית בעידן הדיגיטלי, כאשר יחידים וארגונים רבים מבקשים להגן על פעילותם המקוונת מפני מעקב וצנזורה. רשת Tor משיגה זאת על ידי ניתוב תעבורת האינטרנט דרך סדרה של שרתים המופעלים על ידי מתנדבים, תוך הסתרת מיקומו ושימושו של המשתמש ממעקב רשת וניתוח תעבורה (Dingledine, Mathewson, & Syverson, 2022). מדריך זה יכסה צעדים חיוניים, החל מבחירת הפצת לינוקס מתאימה ועד להתקנה והגדרה של Tor, הקמת שרת אינטרנט והבטחת האבטחה והאנונימיות של השירות שלך. על ידי מעקב אחר הוראות אלה, משתמשים יכולים להפעיל ביעילות אתר אינטרנט אנונימי, תוך ניצול תכונות הפרטיות החזקות של רשת Tor.

בחירת הפצת הלינוקס שלך

בחירת הפצת הלינוקס המתאימה היא צעד ראשוני קריטי בהקמת אתר ברשת האוניון. בחירת ההפצה יכולה להשפיע על קלות ההתקנה, התצורה והתחזוקה של שירות הטור ושרת האינטרנט. הפצות לינוקס פופולריות למטרה זו כוללות את אובונטו, דביאן וסנטוס, כשכל אחת מציעה יתרונות ייחודיים.

אובונטו היא אהובה מאוד בזכות הממשק הידידותי למשתמש והתמיכה הקהילתית הנרחבת שלה, מה שהופך אותה לבחירה מצוינת למתחילים. מנהל החבילות שלה, APT, מפשט את ההתקנה של חבילות תוכנה נחוצות, כולל טור ושרתי אינטרנט אפאצ'י או אנג'ינקס. בנוסף, העדכונים הקבועים ותיקוני האבטחה של אובונטו מבטיחים סביבה יציבה ומאובטחת.

דביאן, הידועה ביציבותה ועמידותה, היא אפשרות מתאימה נוספת. היא מועדפת במיוחד עבור סביבות שרתים בזכות העיצוב המינימליסטי שלה וגרסאות התמיכה ארוכות הטווח. התאימות של דביאן עם APT מקלה גם על התקנה וניהול של חבילות נדרשות.

סנטוס, אלטרנטיבה חינמית מבוססת קהילה ל-Red Hat Enterprise Linux (RHEL), מציעה יציבות וביצועים ברמה ארגונית. היא משתמשת במנהל החבילות YUM, שהוא יעיל לניהול התקנות ועדכוני תוכנה. סנטוס אידיאלית למשתמשים המחפשים סביבה מבוקרת ומאובטחת יותר, ולעתים קרובות מועדפת בסביבות מקצועיות וארגוניות.

לסיכום, בחירת הפצת הלינוקס צריכה להתאים להיכרות המשתמש עם המערכת, לקהילת התמיכה הזמינה, ולדרישות הספציפיות של סביבת השרת. כל אחת מההפצות הללו מספקת בסיס אמין לפריסת שירות נסתר ברשת הטור.

התקנת Tor בשרת הלינוקס שלך

עדכון המערכת

לפני התקנת Tor בשרת הלינוקס שלך, חשוב לעדכן את המערכת כדי להבטיח שכל החבילות מעודכנות. שלב זה מבטיח תאימות ואבטחה. עבור הפצות מבוססות Debian כמו Ubuntu, השתמש בפקודות הבאות:

sudo apt update
sudo apt upgrade

עבור הפצות מבוססות Red Hat כמו CentOS, הפקודות המקבילות הן:

sudo yum update
sudo yum upgrade

עדכון המערכת מבטיח שכל הפגיעויות מתוקנות ושהגרסאות האחרונות של החבילות מותקנות, מה שחיוני ליציבות ואבטחת השרת שלך.

הוספת מאגר Tor

השלב הבא הוא להוסיף את מאגר פרויקט Tor למנהל החבילות שלך. מאגר זה מכיל את הגרסה העדכנית ביותר של Tor. עבור מערכות מבוססות Debian, תוכל להוסיף את המאגר על ידי הרצת הפקודות הבאות:

sudo apt install apt-transport-https
echo "deb [arch=amd64] https://deb.torproject.org/torproject.org $(lsb_release -cs) main" | sudo tee /etc/apt/sources.list.d/tor.list

לאחר מכן, ייבא את מפתח ה-GPG המשמש לחתימה על החבילות:

wget -qO - https://deb.torproject.org/torproject.org/keys.asc | sudo apt-key add -

עדכן את רשימת החבילות כדי לכלול את המאגר החדש:

sudo apt update

עבור מערכות מבוססות Red Hat, התהליך כולל יצירת קובץ מאגר חדש:

sudo vi /etc/yum.repos.d/tor.repo

הוסף את השורות הבאות לקובץ:

[tor]
name=Tor repo
baseurl=https://rpm.torproject.org/centos/7
gpgcheck=1
gpgkey=https://rpm.torproject.org/centos/7/RPM-GPG-KEY-torproject
enabled=1

לאחר שמירת הקובץ, עדכן את רשימת החבילות:

sudo yum update

התקנת Tor

עם הוספת המאגר, כעת תוכל להתקין את Tor. עבור מערכות מבוססות Debian, השתמש ב:

sudo apt install tor

עבור מערכות מבוססות Red Hat, הפקודה היא:

sudo yum install tor

לאחר התקנת Tor, מומלץ להפעיל ולאפשר את שירות Tor לפעול בעת האתחול. במערכות מבוססות Debian, השתמש ב:

sudo systemctl start tor
sudo systemctl enable tor

עבור מערכות מבוססות Red Hat, הפקודות הן:

sudo systemctl start tor
sudo systemctl enable tor

זה מבטיח ששירות Tor פעיל ויופעל אוטומטית עם המערכת, ומספק את התשתית הנחוצה להגדרת שירותים נסתרים. על ידי ביצוע השלבים האלה, תצליח להתקין את Tor על שרת הלינוקס שלך, ובכך תכין את התשתית להגדרתו כשירות נסתר, שהוא חלק קריטי בפריסת אתר ברשת האוניון (Dingledine et al., 2022)

הגדרת Tor לשירותים נסתרים

הגדרת Tor להפעלת שירותים נסתרים היא שלב קריטי בהשקת אתר ברשת ה-onion. תהליך זה כולל עריכת קובץ התצורה של Tor, הידוע כקובץ torrc, הגדרת ספריית השירות הנסתר והפורט, ואתחול מחדש של שירות Tor כדי להחיל את השינויים.

עריכת קובץ torrc

קובץ torrc הוא קובץ התצורה המרכזי של Tor ונמצא בדרך כלל בספרייה /etc/tor/torrc. כדי להתחיל, פתח קובץ זה באמצעות עורך טקסט עם הרשאות root. לדוגמה, תוכל להשתמש בפקודה sudo nano /etc/tor/torrc כדי לגשת אליו. בתוך קובץ זה, תצטרך לבטל את ההערות ולהגדיר שורות ספציפיות כדי לאפשר שירותים נסתרים.

הגדרת ספריית השירות הנסתר והפורט

כדי להגדיר שירות נסתר, עליך לציין את הספרייה שבה Tor יאחסן את קבצי השירות הנסתר, כולל המפתח הפרטי ושם המארח. זה נעשה על ידי הוספת השורות הבאות לקובץ torrc:

HiddenServiceDir /var/lib/tor/hidden_service/
HiddenServicePort 80 127.0.0.1:8080

ההנחיה HiddenServiceDir מגדירה את הספרייה שבה יאוחסנו קבצי השירות הנסתר. ודא שלספרייה זו יש את ההרשאות הנכונות, המאפשרות לשירות Tor לקרוא ולכתוב אליה. ההנחיה HiddenServicePort ממפה את הפורט בשירות הנסתר (במקרה זה, פורט 80) לשרת האינטרנט המקומי הפועל בפורט 8080 (Dingledine, Mathewson, & Syverson, 2022).

אתחול מחדש של שירות Tor

לאחר ביצוע השינויים הנדרשים בקובץ torrc, השלב הבא הוא לאתחל מחדש את שירות Tor כדי להחיל הגדרות אלה. ניתן לעשות זאת באמצעות הפקודה sudo systemctl restart tor. לאחר שהשירות מאותחל מחדש, Tor ייצור קובץ שם מארח בספריית השירות הנסתר שצוינה. קובץ זה מכיל את כתובת ה-.onion שניתן להשתמש בה כדי לגשת לשירות הנסתר שלך (Nurmi, 2019).

על ידי ביצוע שלבים אלה, אתה מבטיח שהגדרת Tor שלך מוגדרת כראוי לתמיכה בשירותים נסתרים. הגדרה זו חיונית לשמירה על האנונימיות והפרטיות הן של השרת והן של המשתמשים שלו, ומאפשרת לאתר להיות נגיש רק דרך רשת Tor. הגדרה נכונה ועדכונים סדירים של שירות Tor חיוניים להגנה על השירות הנסתר מפני פגיעויות פוטנציאליות ולהבטחת פעולתו התקינה.

הקמת שרת האינטרנט שלך

הקמת שרת אינטרנט היא שלב קריטי בהשקת אתר ברשת האוניון. חלק זה מספק הוראות מפורטות על התקנה והגדרה של שרת אינטרנט במערכת לינוקס, תוך הבטחת עבודה חלקה עם רשת Tor.

התקנת Apache או Nginx

כדי להתחיל, עליך לבחור שרת אינטרנט. Apache ו-Nginx הן האפשרויות הפופולריות ביותר בזכות האמינות והקלות בשימוש שלהן. תהליך ההתקנה תלוי בהפצת הלינוקס שלך. עבור מערכות מבוססות Debian כמו Ubuntu, תוכל להתקין את Apache על ידי הרצת הפקודה הבאה:

sudo apt install apache2

עבור Nginx, השתמש ב:

sudo apt install nginx

אם אתה משתמש במערכת מבוססת Red Hat, הפקודות המקבילות הן:

sudo yum install httpd

עבור Apache, ו:

sudo yum install nginx

עבור Nginx. ודא שההתקנה מסתיימת ללא שגיאות ושהשירות של שרת האינטרנט מתחיל אוטומטית.

הגדרת שרת האינטרנט

לאחר התקנת שרת האינטרנט, יש להגדיר אותו לעבודה עם השירות הנסתר של Tor. זה כרוך בהגדרת השרת להאזין לכתובת המקומית ולפורט שצוינו בתצורת Tor. עבור Apache, ניתן לעשות זאת על ידי עריכת קובץ התצורה הממוקם ב-/etc/apache2/ports.conf ולוודא שהוא כולל את השורה הבאה:

Listen 127.0.0.1:8080

עבור Nginx, ערוך את קובץ התצורה, בדרך כלל ממוקם ב-/etc/nginx/sites-available/default, כדי לכלול:

server {
    listen 127.0.0.1:8080;
    server_name localhost;
    root /var/www/html;
}

הגדרות אלו מכוונות את שרת האינטרנט להאזין לממשק הלולאה המקומי, ובכך מונעות גישה חיצונית למעט דרך רשת Tor.

הצבת קבצי האתר שלך

לאחר הגדרת שרת האינטרנט, השלב הבא הוא להציב את קבצי האתר שלך בתיקייה המתאימה. עבור Apache, התיקייה ברירת המחדל היא /var/www/html. תוכל ליצור קובץ HTML פשוט למטרות בדיקה:

echo "<html><body><h1>ברוכים הבאים לאתר האוניון שלך!</h1></body></html>" > /var/www/html/index.html

עבור Nginx, תיקיית ברירת המחדל היא /usr/share/nginx/html. השתמש בפקודה דומה ליצירת קובץ בדיקה:

echo "<html><body><h1>ברוכים הבאים לאתר האוניון שלך!</h1></body></html>" > /usr/share/nginx/html/index.html

ודא ששרת האינטרנט יש את ההרשאות הנדרשות לקרוא קבצים אלה. תוכל להתאים את ההרשאות באמצעות:

sudo chown -R www-data:www-data /var/www/html

עבור Apache, ו:

sudo chown -R nginx:nginx /usr/share/nginx/html

עבור Nginx.

על ידי ביצוע צעדים אלה, אתה מבטיח ששרת האינטרנט שלך מוגדר כראוי לספק תוכן דרך רשת Tor, ומשפר את האנונימיות והאבטחה של שירות הבצל שלך. בדיקה ועדכון קבועים של התצורה שלך יעזרו לשמור על השלמות והביצועים של אתר האינטרנט הנסתר שלך

בדיקה וגישה לאתר ה-Onion שלך

מציאת כתובת ה-.onion שלך

לאחר הגדרת Tor והקמת שרת האינטרנט שלך, השלב הבא הוא לאתר את כתובת ה-.onion שלך. כתובת זו נוצרת אוטומטית על ידי Tor וניתן למצוא אותה בקובץ hostname הנמצא בתוך ספריית השירות הנסתר שציינת בקובץ torrc שלך. לדוגמה, אם ספריית השירות הנסתר שלך היא /var/lib/tor/hidden_service/, תוכל למצוא את כתובת ה-.onion שלך על ידי ניווט לספרייה זו ופתיחת הקובץ hostname. הכתובת תהיה מחרוזת של 16 או 56 תווים אלפאנומריים המסתיימת ב-.onion. כתובת זו חיונית, שכן היא הדרך היחידה שבה משתמשים יכולים לגשת לשירות הנסתר שלך ברשת Tor (Nurmi, 2019).

שימוש בדפדפן Tor

כדי לבדוק ולגשת לאתר ה-onion שלך, עליך להשתמש בדפדפן Tor, שתוכנן להתחבר לרשת Tor ולגשת לכתובות .onion באופן מאובטח. ראשית, הורד והתקן את דפדפן Tor מהאתר הרשמי של פרויקט Tor. לאחר ההתקנה, פתח את דפדפן Tor והזן את כתובת ה-.onion שלך בשורת הכתובת. אם הכל מוגדר כראוי, האתר שלך אמור להיטען בדיוק כמו כל אתר אחר, אם כי עם האבטחה והאנונימיות הנוספות שמספקת רשת Tor (Dingledine, Mathewson, & Syverson, 2022).

שימוש בדפדפן Tor מבטיח שהחיבור שלך לשירות הנסתר מנותב דרך מספר ממסרים, מה שמקשה על צופים לעקוב אחר הפעילות שלך בחזרה אליך. חשוב גם להשתמש בדפדפן Tor מכיוון שדפדפנים רגילים אינם יכולים לפתור כתובות .onion ואינם מספקים את הגנות האנונימיות הנדרשות (Pastor-Galindo, Gómez Mármol, & Martínez Pérez, 2023).

אימות פונקציונליות

לאחר שהאתר שלך נגיש באמצעות דפדפן Tor, חשוב לוודא שכל הפונקציונליות פועלת כמצופה. בדוק שכל הקישורים, התמונות והטפסים באתר שלך פועלים כראוי. בנוסף, ודא ששרת האינטרנט שלך מגיב כראוי ושאין שגיאות ביומני Tor או ביומני שרת האינטרנט. שלב זה חיוני כדי להבטיח שלמשתמשים תהיה חוויה חלקה בעת גישה לאתר שלך (Faizan & Khan, 2019).

שמירה על אנונימיות

שמירה על אנונימיות בעת הפעלת שירות onion דורשת הקפדה על נהלי אבטחת מבצעים (OPSEC) קפדניים. ודא שהשרת שלך אינו מדליף מידע מזהה כלשהו ושאינך משתמש בזהותך האמיתית בקשר עם שירות ה-onion. בדוק את השרת שלך באופן קבוע לאיתור פעילות חריגה ועדכן את תוכנות ה-Tor ושרת האינטרנט שלך כדי להגן מפני פרצות אבטחה (Tao & Yu, 2021).

על ידי ביצוע השלבים האלה, תוכל לבדוק ולגשת בהצלחה לאתר ה-onion שלך, ולוודא שהוא פועל ומאובטח. בדיקה נאותה וערנות מתמשכת הן המפתח לשמירה על האנונימיות והאמינות של השירות הנסתר שלך.

הבטחת אבטחה ואנונימיות

שמירה על אבטחה ואנונימיות היא קריטית בעת הפעלת אתר ברשת האוניון. רשת הטור מציעה תכונות אנונימיות חזקות, אך על המשתמשים לנקוט בפרקטיקות קפדניות כדי להבטיח שהאתר שלהם יישאר מאובטח וזהותם מוגנת. סעיף זה מתאר צעדים מרכזיים להשגת מטרה זו.

עדכונים קבועים

עדכון קבוע של השרת והתוכנה שלך חיוני לאבטחה. פרצות אבטחה מתגלות לעתים קרובות בתוכנות, ועדכונים בדרך כלל כוללים תיקונים לפרצות אלה. בשרת לינוקס, ניתן לעשות זאת באמצעות מנהלי חבילות. למשל, במערכות מבוססות דביאן, הפקודה sudo apt update && sudo apt upgrade מבטיחה שכל החבילות המותקנות מעודכנות. שמירה על עדכניות תוכנת הטור חשובה באותה מידה, שכן היא מקבלת עדכונים תכופים לתיקון בעיות אבטחה ושיפור ביצועים (Dingledine, Mathewson, & Syverson, 2022).

שימוש בסיסמאות חזקות

סיסמאות חזקות וייחודיות הן חיוניות לכל חשבונות המשתמשים בשרת שלך. הסיסמאות צריכות להיות באורך של לפחות 12 תווים ולכלול שילוב של אותיות, מספרים ותווים מיוחדים. שימוש במנהל סיסמאות יכול לסייע ביצירת ואחסון סיסמאות חזקות באופן מאובטח. בנוסף, שקול להשבית את התחברות המשתמש root ולהשתמש באימות מבוסס מפתח עבור גישת SSH לשרת שלך. זה מוסיף שכבת אבטחה נוספת על ידי הבטחה שרק משתמשים עם המפתח הפרטי הנכון יכולים לגשת לשרת.

יישום אמצעי אבטחה נוספים

מעבר לעדכונים וסיסמאות חזקות, מספר אמצעי אבטחה נוספים יכולים לשפר את ההגנה על שירות האוניון שלך. הגדרת חומת אש היא צעד יסודי. כלים כמו UFW (Uncomplicated Firewall) יכולים לשמש לניהול קל של כללי חומת האש, המאפשרים רק תעבורה הכרחית להגיע לשרת שלך. לדוגמה, אתה יכול להפעיל את UFW ולאפשר תעבורה בפורט 22 (SSH) ובפורט 80 (HTTP) עם הפקודות הבאות:

sudo ufw allow 22
sudo ufw allow 80
sudo ufw enable

אמצעי יעיל נוסף הוא שימוש במערכות זיהוי פריצות (IDS) כמו Fail2ban, אשר סורקות קבצי יומן וחוסמות כתובות IP שמראות סימנים זדוניים, כמו יותר מדי כישלונות סיסמה. זה עוזר למתן התקפות כוח גס.

לבסוף, שקול להשתמש ב-HTTPS עבור אתר האוניון שלך. בעוד שרשת הטור מצפינה את התעבורה, HTTPS מספק שכבת הצפנה נוספת ומבטיח את שלמות הנתונים. ניתן להשתמש בתעודות חתומות עצמית או כאלה שהונפקו על ידי רשות אישורים מהימנה כדי לאבטח את האתר שלך. לסיכום, שמירה על אבטחה ואנונימיות ברשת האוניון דורשת ערנות מתמדת והקפדה על שיטות עבודה מומלצות. עדכונים קבועים, סיסמאות חזקות, ואמצעי אבטחה נוספים כגון חומות אש ומערכות לזיהוי חדירות הם מרכיבים חיוניים של שירות אוניון מאובטח ואנונימי (Nurmi, 2019). על ידי יישום שיטות אלו, משתמשים יכולים להגן על אתרי האינטרנט שלהם ולשמור על הפרטיות והשלמות של הנוכחות המקוונת שלהם.

סיכום

הקמת אתר אינטרנט ברשת האפלה באמצעות רשת האוניון כרוכה במספר שלבים קריטיים, החל מבחירת הפצת לינוקס המתאימה ועד להבטחת אמצעי אבטחה חזקים. בתחילה, על המשתמשים לבחור הפצת לינוקס מתאימה, כגון אובונטו או דביאן, ולעדכן את המערכת כדי לשמור על אבטחה ותאימות. השלב הבא כולל התקנת תוכנת Tor, המספקת את הבסיס לשירותי אינטרנט אנונימיים (Dingledine, Mathewson, & Syverson, 2022). הגדרת Tor דורשת עריכה של קובץ torrc כדי להגדיר שירות נסתר, תוך ציון ספריית השירות והפורט.

לאחר הגדרת Tor, הקמת שרת אינטרנט כמו Apache או Nginx היא חיונית לאירוח האתר. זה כולל התקנת תוכנת השרת, הגדרתה להאזנה בפורט המצוין, והצבת קבצי האתר בספרייה המתאימה (Nurmi, 2019). בדיקת ההגדרות באמצעות דפדפן Tor מבטיחה שהשירות הנסתר נגיש ופועל כראוי.

אבטחה ואנונימיות הן קריטיות ברשת האפלה. עדכונים קבועים, סיסמאות חזקות, ואמצעי אבטחה נוספים כמו חומות אש ומערכות לזיהוי חדירות הכרחיים להגנה על השרת ושמירה על אנונימיות המשתמשים (Owen & Savage, 2015). באמצעות ביצוע שלבים מפורטים אלה, משתמשים יכולים להפעיל ולתחזק בהצלחה אתר אנונימי ברשת האוניון, תוך ניצול הפרטיות וההתנגדות לצנזורה שמציעה רשת Tor


הירשם עכשיו והיחשף לתוכן לימודי חינם!

הירשם עכשיו